Exerciții

1. Folosind clasa Graf, alcătuiți un program în care se construiește un graf neorientat cu cel puțin 10 vârfuri, în care vârfurile sunt orașe, conținând ca informație numele și numărul de locuitori al fiecăruia, iar arcele sunt drumurile dintre orașe, având ca informații indicativul și lungimea drumului respectiv. Pentru acest graf, construiți arbori de acoperire cu explorare în lățime sau în adâncime, pornind din diferite orașe.

2. Pentru graful din exercițiul 1, scrieți o metodă care determină lungimea drumului dintre două orașe date, urmând calea cu numar minim de orașe intermediare parcurse.

3. Alcătuiți o metodă care determină numărul minim de arce care trebuie adăugate unui graf orientat, astfel încât acesta sa devină tare conex.

4. Creeați o clasă care conține aceleași metode și aceleași informații în vârfuri și arce ca clasa graf, dar arcele sunt reprezentate prin matrice de conexiuni.

5. Creeați o clasă care conține aceleași metode și aceleași informații în vârfiuri și arce ca clasa Graf, dar în care arcele sunt reprezentate prin tabel al listelor de adiacențe.



© Copyright 2001 - Severin BUMBARU, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați